Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinenaszajagoda blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
Zobacz projekt JAGODA w IGN Projekt
10508 odwiedzin | wpisów: 19, komentarzy: 93, obserwuje: 34

Zbiornik na nieczystości

autor: naszajagoda blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Właśnie zakończyliśmy prace na rok bierzący. Mury niestety nie wyschły więc nie zakładamy okien żeby przez zimę przeschło. Przed zimą wstawiliśmy zbiornik na szambo 10 m3.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl



Komentarze (4)
autor:agkg  dodano: 2015-12-11 | 12:43:14
Jaki jest koszt takiego zbiornika?
Odpowiedź do agkg
autor:naszajagoda  dodano: 2015-12-11 | 13:54:48
wykop, dostawa, montaż, zasypanie 2850,-
autor:eweid  dodano: 2016-01-22 | 15:36:53
Nie myśleliście o jakiejś oczyszczalni przydomowej?
Odpowiedź do eweid
autor:naszajagoda  dodano: 2016-01-24 | 09:50:54
nie. Mamy własne ujęcie wody na działce a działka mała. Nie było by gdzie takiej oczyszczalni zamieścić.

dach

autor: naszajagoda blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wczoraj Panowie położyli dach. Na razie tylko papa. Na wiosnę będzie blachodachówka. 

Zrobili byśmy dach i okna już teraz jak by dom był zadaszony w sierpniu i by sechł a tak to mamy nasiąknięte ściany (szczególnie ta między kuchnią a schodami) co doskonale widać. Mam nadzieję, że przez zimę wszystko podeschnie.

Poza tym zmiany, zmiany zmiany.... Szkoda nam miejsca pod schodami, które w projekcie jest zamurowane. Układ łazienki na dole uniemożliwia stworzenie przejścia do "schowka". Postanowiliśmy to zmienić. Zamienimy miejscami umywalkę z kompaktem i zrobimy drzwi do schowka (może hamonijkowe). Zyskujemy 4 m2 powierzchni na schowek wysokości 1,5m. Super miejsce na mopy, odkurzacze, proszki albo coś innego. Podłoga na parterze jest ocieplona 20cm styropianu ale żeby nie zmniejszać wysokości schowka być może będzie tam 5 cm z ogrzewaniem podłogowym.

Są i minusy. Kanalizacja jest już rozłożona więc muszę skuć kawałek posadzki i rozłożyć kanalizację w łazience na nowo zamieniając miejscami rury te od kibelka od umywalki.

blog budowlany - mojabudowa.pl




Komentarze (36)
autor:ewulkaq  dodano: 2015-10-07 | 09:59:17
my też okien na zimę nie będziemy montować, chcemy żeby mury dobrze przeschły :)
jaki macie rozmiar tego większego okna od frontu?
Odpowiedź do ewulkaq
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-07 | 12:09:17
Od frontu 180x150.
W projekcie było prawie na całą ścianę 270x150.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-16 | 17:21:01
Witam, my również budujemy Jagode z t ad mam do Państwa pytanie - czy na poddaszu w pierwszej sypialni po lewej stronie od strony klatki schodowej jest potrzeba dawania 2 okien dachowych? Proszę o odpowiedź.
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-16 | 19:22:08
Ciężko powiedzieć bo jeszcze nie wstawiliśmy okien ale uważamy, że przy jednym oknie będzie za ciemno. Zlikwidowaliśmy okno dachowe w dużej sypialni ale zamiast tego dodaliśmy okno przy balkonie.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-16 | 23:37:30
Bardzo dziękuję za podpowiedz.
Zastanawiamy się również co zrobić ze ścianą od kotlowni przy WC i czy wstawiać drzwi 70 czy 80? Nie chcemy by zaraz po zejściu że schodów wpadać na sciane... murarz zaproponował by zmniejszyć to miejsce z 90 na 80 i dać drzwi 70 a ścianę ( róg od kotliwni)sciac. Tutaj pytanie do Państwa - co będzie lepszym rozwiązaniem ? Pozdrawiam
Tytuł: WC
autor:jagodaprojekt  dodano: 2015-10-17 | 15:53:12
Witam ponownie :) My także zrobiliśmy schowek w wc i pod schodami, i patrząc na Państwa rysunek ustawienia sedesu konsultowaliśmy to na naszej budowie z hydraulikiem- czy Państwo "mierzyli" ten pomysł? Także chcemy zyskać z tyłu miejsce na przejście do schowka, ale hydraulik odradził nam ustawienie muszli w tym miejscu przy drzwiach- ponieważ wtedy praktycznie po wejściu do wc wisi nam muszla i nie ma przejścia dalej. Chyba że Państwo montują to jakoś inaczej?? Wg schematu powyżej po instalacji muszli -(oczywiście wg naszego hydraulika,być może się myli) pozostaje 30cm przejścia. Nam zaproponował wkucie muszli w ścianę między wc a schodami, a w miejscu w którym Państwo ustawiają sedes zlew narożny- wtedy między sedesem będzie 50cm przejścia do schowka za wc.Pozdrawiam
Odpowiedź do jagodaprojekt
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-19 | 08:50:53
Nasz jedyny rozsądny pomysł aby było dojście do schowka to zamiana miejscami muszli ze zlewem. Zostaje co prawda 30 cm na przejście ale innego pomysłu nie mieliśmy. Ustawienie muszli tam gdzie jest oryginalnie ale w poprzek nie wchodzi w grę bo siedząc nogi opierali byśmy o ścianę na przeciwko (za wąsko). Wkucie geberita to może była by alternatywa ale co jak nam się spłuczka popsuje? Trzeba będzie rozkuć schody czy wybić geberit i wyjąć? Mogli byście opisać to co wymyśliliście? Właśnie rozkułem chudziak przymierzam się do zmiany układu kanalizacji. Jeszcze mam chwilę na zmiany
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-17 | 16:36:35
W sumie, to my jeszcze o tym nie myslelismy, w każdym bądź razie na pewno zrobimy inaczej niż w propozycji - Państwa pomysł jest na pewno ciekawy... A co z wejściem do łazienki - jakie drzwi i co z tym rogiem sciany... ? ( pisałam wyżej) my jeszcze nie mamy ścianki dzialowej więc chcemy się poradzic...
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-19 | 08:53:34
My ścianek od kotłowni nie ruszaliśmy. Będziemy palić gazem więc kotłownia będzie czysta a w kotłowni miejsce, w którym proponujecie ścięcie ściany jest świetne miejsce na wielki regał na np. przetwory itp.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-19 | 09:39:18
Ok dziękuję za podpowiedz :-)
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-20 | 00:05:09
Jeśli chodzi o umieszczenie muszli, to nie jesteście Państwo jedyni ktozy zrobili w ten sposób w projekcie Jagoda - ale sluszne pytanie - co robić z muszla w razie awarii... ?
Tytuł: finanse
autor:aneczka269  dodano: 2015-10-25 | 15:57:24
witam.jak wygladaja koszty budowy domu do tego momentu? jaka cena fundamentow? b.dziekuje za odp.
Odpowiedź do aneczka269
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-26 | 08:18:02
Wszystkie koszty w rozbiciu są w zakładce z kosztami. Brak jeszcze kosztów robocizny ale będą wpisane lada dzień.
Odpowiedź do aneczka269
autor:jagodaprojekt  dodano: 2015-10-26 | 09:50:32
U nas ten dom z dachem (blachodachówka) i oknami w dachu kosztował chyba trochę ponad 80tys. Fundamenty +/- 20tys, zależy jak robić :) Pozdrawiam
Odpowiedź do jagodaprojekt
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-26 | 10:24:45
Trafiliście w sedno. Zależy jak robić. Można robić z tańszych materiałów (np. z suporeksu zamiast porothermu), rezygnować z części rozwiązań zawartych w projekcie - robić inaczej, taniej lub postawić na jakość materiałów i ulepszanie tego i tamtego. My mogliśmy zbudować do stanu otwartego kilka tys. taniej ale ze względu na złe doświadczenia płynące z życia i typ podłoża (działka gliniasta) wyszło drożej (szersze ławy, dodatkowe słupy żelbetowe, więcej stali na strop, balkon, lepsza papa bo nie kryjemy dachu tego roku, trzy wieńce żelbetowe tj. ława, na bloczkach, na ściance kolankowej, na ściankach działowych). Suma sumarum... jak spadnie bomba na wieś do nasz "bunkier" będzie stał jako jedyny hahahaha :)
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-25 | 16:20:03
Materiał 57000 pln, Murarz 23000 pln
Dach 19000 pln. Dom podnosilismy do góry 1,5 metra.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-25 | 16:21:07
Strop zrobiliśmy tradycyjny...
autor:aneczka269  dodano: 2015-10-27 | 07:49:50
Jak wygląda to wszystko pd strony formalności? Gdzie udać sie najpierw? Ile trzeba czekac na pozwolenie?
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-27 | 08:34:25
Pierwsza rzecz to udać się do urzędu gminy/miasta i dowiedzieć się o warunki zabudowy na danej działce.
Jest dużo poradników na ten temat co i gdzie załatwić... wujek google chętnie pomaga :)
Nam wszystkie formalności zajęły 4 miesiące z czego 3 m-ce czekaliśmy aby starostwo zaopiniowało mapkę do celów projektowych.
Co trzeba załatwić: po któtce:
1. warunki zabudowy z gminy
2. kupić projekt
3. geodeta - mapka do celów projektowych
4. adaptacja projektu
5. zdobycie warunków przyłączenia prądu, gazu, wody, kanalizacji (niepotrzebne skreślić)
7. wyznaczyć kierownika budowy
8. całość dokumentacji do starostwa
9. przed przystąpieniem do prac zawiadomienie inspekcji nadzoru budowlanego
...i do roboty :) to tak w wielkim skrócie
Najlepiej załatwiać wszystko na raz
autor:aneczka269  dodano: 2015-10-27 | 21:34:27
Dzięki za pomoc.jest nadzieja,że za 100tys.wybudujemy domek w stanie surowym.Plnujemy budowę jak się uda w drugiej polowie 2016.zobaczymy jak nam pojdzie z formalnościami. jesteśmy za granica i tu pojawia się maly problem. już nie możemy się doczekać.
Odpowiedź do aneczka269
autor:jagodaprojekt  dodano: 2015-10-29 | 13:40:26
Jeżeli będzie to budowa systemem gospodarczym to na pewno się uda za 100tys! Pozdrawiam
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-29 | 11:23:04
Witam, nam projektant radził by zrobić to podwójne okno dachowe razem tzn, wyciąć w tym miejscu krokiew i połączyć je kołnierzem. Państwu ktoś może też tak doradzał, proszę o opinie. Jesteśmy w trakcie dachu i tutaj mamy mały
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-29 | 11:24:21
dylemay...
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-29 | 11:25:05
dylemat
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-29 | 11:48:41
Nikt na to nam wcześniej nie zwracał uwagi. Co do wycinania krokwi i przez to dociążenie bocznych (dziura 173 cm) to mam mieszanie uczucie... ale jak kto lubi. My raczej zostawimy tak jak jest.
Odpowiedź do naszajagoda
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-29 | 12:35:02
Tak wyjdzie dziura ale podobno wzmacnia się to jakimiś " krzeselkami"
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-10-29 | 12:54:01
Podpytamy naszego kierownika budowy jak przyjdzie czas wstawiania okien ale wydaje mi się, że pozostawimy krokiew całą.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-10-30 | 14:08:48
Witam, jakie wymiary mają krokwie na Państwa dachu?
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-11-02 | 09:47:20
wszystkie wymiary są podane w wykazie drewna w projekcie - krokwie 6,85m (6/20)
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-11-03 | 15:20:59
Witam, a jak u Państwa z wylazem do komina? Jakie zastosowaliscie Państwo rozwiązanie? Proszę o odpowiedz.
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-11-03 | 15:24:49
Wyłaz zamontujemy razem z blacho-dachówką. Obecnie nie ma nawet wyciętego otworu. Kupimy jakiś tani i zamontujemy przy kominie od kominka. Drugi będzie kominem gazowym (raczej bezobsługowym). Możliwe, że zamontujemy do niego ławy kominiarskie jeżeli nie będą zbyt drogie.
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-11-03 | 15:39:42
Kurcze,bo nie wiemy co robic,nam projektant radził by okno łazienkowe było oknem wylazowym jednoczesnie...czy to dobry pomysł?
Odpowiedź do anieszka23dk
autor:naszajagoda  dodano: 2015-11-03 | 20:42:33
przemyślcie sobie - jak będzie wyłaz przy samym kominie to będziecie mogli sami sobie komin czyścić itp. Nie będzie konieczności chodzenia po dachu (od łazienki w górę) ale jak kto woli
Odpowiedź do naszajagoda
autor:katarzyna1  dodano: 2015-11-03 | 20:49:24
Zgadzam się... Wyłaz przy kominie to dobra sprawa. No i wchdzisz przez strych, a nie część mieszkalną. Nie wyobrażam sobie wnosić drabiny do łazienki żeby wyjść na dach.
autor:naszajagoda  dodano: 2015-11-03 | 20:36:17
Szkoda okna łazienkowego za 1000 zł. Poza tym trzeba by od okna stopnie porobić na dachu. Wyłaz (zrobiony bezpośrednio przy kominie) będzie kosztował ~180 zł. Wyłaz będzie jednocześnie oknem na strychu (na którym będzie się przechowywać co nieco)
Odpowiedź do naszajagoda
autor:anieszka23dk  dodano: 2015-11-03 | 23:50:16
Po przemysleniu wszystkich za i przeciw robimy jednak wylaz przy kominie. Dziękuję za dobrą radę.

więźba

autor: naszajagoda blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.pl

więźba już jest. Panowie 2 dni stawiali. Pełen szacunek. Wyszło super. W końcu widać zarys powmieszczeń na poddaszu


Inne blogi dla projektu JAGODA :
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów:31692
Liczba wpisów:189172
Liczba komentarzy:808104
Liczba zdjęć:683247
Użytkownicy online:646
Moc: 10 kW
Moc: 10 kW
Moc: 10 kW